Jesteś tutaj: benjamin.edu.pl > Nastolatki > Problem ciężkiego plecaka

Zbilansowana dieta dla nastolatki

Młody organizm, aby mógł prawidłowo się rozwijać potrzebuje wiele różnorodnych składników odżywczych, które powinny być nieodłączną częścią diety, każdej dojrzewającej nastolatki. Zbilansowana dieta dla nastolatki Organizm dziewcząt rozwija się najbardziej między dwunastym, a szesnastym rokiem życia. Potem rozwój ulega spowolnienia, a dziewczyny nabierają kobiecych kształtów. Ważne jest więc, aby poza odpowiednia ilością energii w posiłkach nastolatek znajdowało się wszystko to, co potrzebne jest do rozwoju, wzrostu, oraz kształtowania się poszczególnych układów organizmu. Chodzi tu głównie o układ kostny, mięśniowy, no i hormonalny. Dlatego też należy zadbać o to, aby dieta dojrzewającej dziewczyny była bardzo urozmaicona i bogata w produkty zawierające pełnowartościowe białko, witaminy oraz substancje mineralne. Szczególnie zaś żelazo i witamina C. Zbilansowana dieta dla nastolatki Bardzo ważnym składnikiem mineralnym jest także wapń. Jest on bardzo cenną substancją, zwłaszcza jeśli chodzi o wzrost kości, który w okresie dojrzewania u nastolatki jest bardzo intensywny. Buduje się także masa kostna. Warto więc zatroszczyć się, aby dieta była bogata w przetwory mleczne, ryby, orzechy włoskie, brokuły czy fasolę. Dieta kilkunastoletniej dziewczyny powinna zawierać ok. 1800 kalorii, przy założeniu, że nie uprawia ona żadnych sportów, a wysiłek fizyczny ogranicza się do zajęć z wychowania fizycznego. Jest to odpowiednia ilość, aby zapewnić prawidłowy rozwój i wzrost. Zbilansowana dieta dla nastolatki Ważne jest też by pamiętać o tym, że najlepiej jest jeść więcej posiłków na dzień, z większą częstotliwością.